Влада здобуває повагу, коли своїми діями вона покращує життя громадян

  •  Миколо Олексійовичу, з грудня 2015 року Ви очолюєте районну раду. Уже є певний досвід,  виробилось вміння  максимально знати , розуміти і   враховувати  інтереси людей, громад. За минулий рік що, на Вашу думку, було зроблено,  які важливі районні програми  приймалися районною радою?

-   Так, дійсно з кожним роком перебування на посаді голови районної ради приходить  певний досвід,  вміння приймати правильні рішення, від яких залежить доля багатьох людей у районі, у складних ситуаціях  брати на себе відповідальність за виконання  повноважень інших органів. Але мабуть для цього і потрібна влада на місцях, особливо коли вона обрана людьми. І саме люди дадуть нам належну оцінку.

      У минулому році районна рада працювала злагоджено і відкрито. Про всі заходи, прийняті рішення  ми інформували жителів району через засоби масової інформації, сайт районної ради.          
      Програм прийнятих районною радою поточного скликання багато, але, головне, щоб вони були дієвими і фінансово забезпеченими. Районні програми охоплюють усі важливі сфери  життєдіяльності  населення   і  дозволяють акумулювати  та  спрямовувати на виконання їх завдань кошти місцевих бюджетів.
      Так, наприклад, прийнята та виконується районна  Програмаорганізації харчування учнів 1-4 класів, дітей пільгових категорій закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти району, на потребу якої у 2019 році з районного бюджету виділено 3 млн. 678,3 тис. грн. Програма дозволяє забезпечувати безкоштовним гарячим харчуванням учнів початкових класів, дітей-сиріт, дітей учасників АТО,  дітей з багатодітних сімей.
       Ще однією Програмою, яка діє в галузі освіти, є районна програма «Шкільний автобус»,  яка прийнята з метою організації безоплатного підвезення учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів до місць навчання і додому. На умовах співфінансування з державним бюджетом у  2019 році було виділено з районного бюджету  1 млн.413 тис. грн.  і придбано   2  шкільних автобуси, що надзвичайно важливо при оптимізації закладів освіти, яка відбувається у районі. 167 ,7 тис.  грн.  з районного бюджету депутати районної ради виділили на придбання мікроавтобуса для потреб інклюзивно-ресурсного центру.

      Щорічно з районного бюджету, а також за рахунок спонсорських коштів проводиться оздоровлення дітей в пришкільних оздоровчих таборах, передбачене відповідною районною програмою.  На його проведення у 2019 році було виділено 212, 5 тис.  грн. коштів районного бюджету.

        Допомагав район  коштами на виконання державних програм, зокрема,  на придбання інсулінів  для забезпечення хворих на цукровий діабет у районі в сумі 213, 891 тис. грн., придбання спеціального харчування дітям хворим на фінілкетанурію в сумі 172 тис.  грн.,  на придбання туберкуліну в сумі 129 тис. грн. та інші.

         Значну фінансову підтримку у виконанні районних програм  ми отримуємо від сільських рад. За рахунок субвенцій з місцевих бюджетів у минулому році вдалося фінансувати заходи по виконанню районних програм «Призовна дільниця», комплексної програми забезпечення техногенної та пожежної безпеки на території району, районної програми розвитку фізичної культури і спорту та інших програм.

  • 2019 рік район починав із незабезпеченістю районного бюджету у 15 млн.грн. Як вдалося прожити цей бюджетний рік і які заходи вживалися для скорочення дірки у бюджеті?

        Так, погоджуюсь з Вами, що минулий бюджетний рік був складним для нашого району. І для того щоб забезпечити діяльність бюджетних установ району прийшлося йти на непопулярні кроки. Насамперед, це стосувалося оптимізації мережі освітніх закладів району. Демографічна ситуація і відсутність наповнення класів у сільських закладах освіти призводила до того, що сума коштів на утримання одного учня у малокомплектних сільських закладах освіти району становила близько 60 тис.грн.на рік, в той час коли державою надавалась освітня субвенція в розмірі 13,5 тис.грн. на одного учня. Як приклад, потреба на утримання Петрівського ЗЗСО на 2019 рік була більша на 541 тис.грн. від виділеної на заклад державою субвенції, Попуднянського ЗЗСО – на 855 тис.грн. Тому, починаючи з лютого 2019 року, районною радою було прийнято рішення про пониження ступенів 9-ти сільських закладів освіти, а впродовж року припинено діяльність 5-ти закладів через відсутність учнів і освітніх запитів.  Це дозволило суттєво скоротити бюджетні витрати на їх утримання.  Але саме головне те, що діти, які навчалися у цих закладах, де здебільшого один вчитель викладав декілька предметів, сьогодні отримали можливість навчання у повноцінних школах з належним рівнем викладання, отримали доступ до якісних освітніх послуг. Адже діти із сіл також мають мати знання для здобуття в подальшому професійної освіти. Завдання районної ради, як засновника, забезпечити підвіз учнів із ліквідованих закладів до місць навчання, які вони обрали.

   В цілях економії бюджетних коштів районною радою прийнято рішення про злиття двох бюджетних установ у галузі культури: Центру культури і дозвілля та районного будинку культури, які мають ідентичні напрямки діяльності. І це дозволить зекономити на комунальних платежах. Проведені скорочення штатів у апараті районної ради, районному методичному кабінеті, районній лікарні. Значна увага приділялась заходам з енергозбереження.

  • Які  організаційні заходи вживались  по реформуванню галузі медицини в районі? Що зроблено за минулий рік, як триває реформа вторинної ланки?

    Так, саме районній раді поточного скликання  судилося  започаткувати у районі реформу галузі медицини. У  січні 2017 року за відповідним рішенням районної ради було розпочато створення комунального закладу «Монастирищенський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», який запрацював  через півроку  у  липні місяці. Фактично  тоді установи охорони здоров’я району розділились на медичні заклади первинного та вторинного рівня. І якщо центральна лікарня продовжувала працювала у звичному режимі, то для роботи первинки потрібно було створювати нові умови, допомагати у організації матеріально-технічного та фінансового забезпечення, удосконалення  мережі сільських медичних закладів, придбання комп’ютерної техніки та підключення  її до мережі Інтернет, якого першочергово  вимагала концепція реформування охорони здоров’я. Саме завдяки тому, що  над вирішенням цих питань ми працювали єдиною командою депутатського корпусу районної ради, районної державної адміністрації, голів місцевих рад, керівництва Центру ПМСД вдалося налагодити роботу закладу. Починаючи з липня  2018 року Центр ПМСД із комунального закладу реорганізовано на комунальне  некомерційне підприємство . Варто зазначити, що КНП «Монастирищенський центр ПМСД» одно із небагатьох в області  уклало на 2020 рік договір фінансування медичних послуг з Національною службою здоров’я України.  Для роботи установ первинної ланки за рахунок коштів з різних джерел придбано 24 комплекти комп’ютерної техніки. Станом на 01.01.2020 сімейними лікарями  підприємства укладено 25 654  електронних декларацій з пацієнтами. У  листопаді місяці 2019 року підприємство успішно пройшло акредитацію і підтвердило  першу категорію.

         Але, не дивлячись на це,  проблем у первинній ланці медицини району вистачає. Зокрема, сьогодні служба здоров’я не бачить у структурі  закладів первинної ланки сільських  ФАПів  та фельдшерських пунктів. Фінансуються амбулаторії загальної практики та пункти здоров’я, а фельдшерсько-акушерські пункти - залишаються без державної підтримки. Тому  на районному рівні треба шукати вихід і не допустити закриття ФАПів. Адже це не тільки перспектива безробіття сільських медиків (фельдшерів, акушерів та медсестер), які й так у дефіциті, а й загроза погіршення надання медичної допомоги в селі. Бо хто, крім цих сільських "докторів", поміряє тиск, дасть пігулку і накладе пов'язку на руку?".  Дана ситуація підштовхує нас шукати відповідні шляхи виходу із ситуації, яка склалася. З цією метою на минулому тижні спільно з головним лікарем КНП Л. Редванською  провів співбесіди з селищним та сільськими головами  стосовно подальшого фінансування сільських ФАПів за рахунок коштів районного та сільських бюджетів. Надіємося на підтримку у вирішенні даного питання і від  депутатів сільських рад.

     2019 рік став роком початку  реформування вторинної ланки медицини району - Монастирищенської центральної районної лікарні. За рішенням районної ради установа реорганізована у комунальне  некомерційне підприємство, яке вже з квітня 2020 року має перейти на договірні відносини з Національною службою здоров’я України і отримувати кошти за надані медичні послуги з держави. Але для цього у  лікарні має бути створена  належна матеріально-технічна база, яка дозволить надавати якісні медичні послуги пацієнтам. Першочерговим завданням реформування лікарні  стало проведення оцінки майна закладу і його комп’ютеризація. Для цього районною радою  були виділено близько 1 млн.грн. коштів і придбано 44  комплекти  комп’ютерної техніки. Розуміючи першочергову необхідність  340 тис.грн. на  дані цілі спрямували депутати районної ради із виділених їм коштів на виконання наказів виборців. Сьогодні пріоритетним  завданням залишається покращення стану медичного обладнання для обслуговування населення, придбання ренгент-діагностичного комплексу, бронхоскопічного, лабораторного обладнання. А також питання забезпечення лікарні молодими професійними лікарями здатними надавати нашим людям кваліфіковані медичні послуги, які має гарантовано оплачувати держава, а не жителі району у вигляді «винагород».  І ми  маємо чітко  це усвідомлювати.    

- Всі ми знаємо, що добрі справи знаходять належну оцінку людей. Миколо  Олексійовичу! Як  депутати ради виправдовують довіру виборців?

     Сподіваюся, що наші виборці бачать всі добрі справи, зроблені депутатами. Немало про це було сказано на загальних зборах громадян, часто писали про них на сторінках газети«Наша  Монастирищина». Більшість з депутатів досить активні в своїй діяльності. Вони ж надають допомогу і у вирішенні питань з благоустрою територій, і в проведенні ремонтних робіт приміщень шкіл, закладів медицини, культури, виділяють спонсорську допомогу для проведення святкових заходів і т.д. Особливо це стосується депутатів -керівників сільськогосподарських підприємств.
        Переконаний, що кожен депутат робить і буде робити все від нього залежне задля виконання свого депутатського обов’язку. За кожним із нас стоять люди – наші виборці. Вони в нас повірили, і ми не маємо права не виправдати їхніх сподівань. Я особисто завжди готовий до співпраці, готовий підтримати пропозиції та починання кожного депутата, а також всіх тих, хто робить для людей та нашого району корисні справи.


-  Миколо Олексійовичу! Погодьтеся, що депутатська діяльність важлива, різнопланова, але ж в громаді головною особою є голова?


— Беззаперечно, бо це  - лідер, ключова і визначальна фігура в громаді. Варто зазначити, що в нашому районі більшість керівників громад –  віддані справі, відповідальні люди. Більшість з них не чекають вказівок від керівників влади вищого рівня, а успішно працюють над вирішенням актуальних питань життєдіяльності підпорядкованих територій.

   За час перебування на посаді голови районної ради здійснив багато робочих поїздок у села району, знайшов час для спілкування з кожним, хто приходив на зустрічі та особисті прийоми.
        У селах відвідував господарства, результати діяльності яких впливають на формування місцевих бюджетів, а також об’єкти соціальної сфери. Враження неоднозначне. Для себе зробив висновок, що стан справ у тій чи іншій громаді багато в чому залежить від її керівника – сільського, селищного, міського голови. Якщо він знаходить контакт з керівниками місцевих підприємств, агроформувань, то, як правило, і справи на цій території ідуть добре.

    Я вдячний сільським головам за розуміння у вирішенні спільних для району проблем. Як вже зазначав вище, більшість керівників територіальних громад ідуть назустріч районній владі  у питаннях  фінансування  витрат на утримання  об’єктів спільної власності,  районних служб, ремонт доріг  з сільських бюджетів.  Ми вчимося жити однією громадою, де в пріоритеті інтереси всіх населених пунктів району незалежно від того , чи це місто,  чи віддалене село. Ми маємо дбати за кожного жителя і робити його життя у громаді комфортним.

 

  • Миколо  Олексійовичу! Розкажіть про Ваше ставлення до проведення реформи з децентралізації?


-   Реформа з децентралізації, що наразі триває в Україні, є однією з найважливіших. Без неї фактично неможливе проведення економічних реформ, вона закладає основи економічного зростання, залучення інвестицій, зокрема в інфраструктурні об’єкти – лікарні, школи. Найголовніше – децентралізація дасть можливість створити громади, що здатні взяти на себе відповідальність за власну розбудову.Моя позиція зводиться до того, щоб в результаті децентралізації об’єднані громади були економічно спроможними і люди відчули переваги такого об’єднання.

    Адже, як показує практика останніх років в Україні, і в Черкаській області зокрема, створення в значній кількості невеликих громад, до складу яких входило декілька сільських населених пунктів,  призвело до того, що вони неспроможні навіть утримувати свою громаду, не говорячи вже про її розбудову. Із 60 створених на Черкащині ОТГ 16 не відповідають критерію спроможних. І тому, як зазначив голова Черкаської ОДА Р.Боднар, Міністерство розвитку територій і громад рекомендує укрупнити ці громади. З цього слідує, що шлях створення однієї спроможної громади на території Монастирищенського району, який я підтримував  з більшістю голів сільських рад району,  є найбільш правильним і ефективним.
     Тому особисто ініціював поїздки по вивченню досвіду вже об’єднаних громад, постійно проводив інформаційну та роз’яснювальну роботу  і  маю великі обгрунтовані сподівання, що жителі району відчують переваги об’єднання і воно стане гарним прикладом для інших. До речі, вже декілька сусідніх з нашим районів, відчувши «переваги» створення малих ОТГ на своїх територіях,  мають наміри їх приєднання у одну  типу «район-громада».


— Зовсім  недавно завершився календарний рік. Є добрі напрацювання, є певний досвід роботи. Над чим працюватиме рада в наступному році?

     Пріоритетним напрямком моєї повсякденної роботи буде організація зусиль депутатського корпусу на ефективне вирішення питань, що стосуються спільних інтересів територіальних громад.

      І надалі буду турбуватись, щоб питання, які вносяться на розгляд сесії районної ради, готувались фахово, грунтовно, прозоро і демократично, із залученням представників відповідних профільних служб району.

     Особливе місце в планах роботи районної ради належатиме питанням наповнення районного бюджету, заслуховування звітів відповідних посадових осіб щодо його раціонального використання, коригування згідно із потребами життя громади Монастирищини.

     Буду допомагати кожному, хто звернеться за допомогою.

      Нам усім потрібно пам’ятати, що довіра громади до органів влади можлива лише тоді, коли ця влада є відповідальною і ефективною. А авторитет її залежить від реального прагнення виражати і захищати інтереси людей. Влада здобуває повагу, коли своїми діями вона покращує життя громадян.

Повернутись